herb gminy Miedzyrzecz
Logo bip
JAK MINĄŁ PIERWSZY TYDZIEŃ FERII ZIMOWYCH W MOK
11.02.2011

Cały tydzień dobrej zabawy i bumelowania wolnego od szkoły, ale nie bez nowych doświadczeń i zdobywania wiedzy. Czy strach ma wielkie OCZY? Czego się boimy a czego nie? Jak się nie bać? Czy straszaki jedzą SZPINAK? Co jeść lubimy a czego nigdy byśmy nie zjedli? Czy w Bibliotece zamieszkał potwór? Gdzie on jest? Może w szafie? Jakie strachy możemy spotkać w domu? Czy każdy w domu ma swojego Parapetnika Znikąd? Gdzie lubi przebywać Pokątnik Złośliwy? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi mogliśmy uzyskać przychodząc na zajęcia.

STRACH MA WIELKIE OCZY (31.01.2011r.)

Pierwszy dzień związany z oswajaniem strachu. Dla lepszego poznania się i zintegrowania całej grupy dzieci przedstawiały się wg schematu: mam na imię…, jestem…,lubię… . Następnie wspólnie spisaliśmy najważniejsze punkty naszego kontraktu mówiące o tym jak będziemy się zachowywać podczas zajęć. Na znak aprobaty każde dziecko odcisnęło na arkuszu swój palec umazany w farbie. Kontrakt zawiesiliśmy w widocznym miejscu. W dalszej części zajęć rozmawialiśmy o tym, czego się boimy, jak objawia się strach, przed czym nas ostrzega i jak nad nim zapanować. Wspólnie z bibliotekarzami szukały w słownikach definicji strachu, a potem uczyły się „strasznych wyliczanek”. W drugiej części pracowaliśmy z tekstem literackim Winiarskiej Justyny pt.”Oswajanie strachu”. Później dzieci pracowały w grupach i malowały swoje strachy tak, aby były jak najśmieszniejsze i sympatyczne. W miejscu na głowę wycinały okrągły otwór, w który po kolei wkładały swoje buzie. To wszystko uwieczniono podczas sesji fotograficznej. (Na zakończenie film „Charlie i fabryka czekolady”)

                                                             CZY STRASZAKI JEDZĄ SZPINAK? (01.02.2011r.)                 

Dzień drugi zajęć poświęciliśmy potrawom, których nie lubimy i odczuciom, jakie towarzyszą nam podczas ich spożywania. Podczas pracy z tekstem pani Agaty Widzowskiej-Pasiak pt. „Straszaki” poznawaliśmy sposoby na wypędzanie straszaków. W dalszej części dzieci pracowały w grupach. Wspólnie rysowały „strrraszne” desery i podawały, z jakich produktów się składały. Dla pobudzenia wyobraźni wspólnie modyfikowaliśmy przepisy kulinarne. Na kolorowych kartonikach przygotowano pary zwierząt lub zawodów. Na ich podstawie dzieci łączyły się w pary i za pomocą gestów przedstawiały to, co zobaczyły na swoich rysunkach. ( Na zakończenie film „Shrek Forever”)

ZAJĘCIA TANECZNE "SALSA" (31.01.- 01.02.2011r.)

Wszystkie dzieci lubiące ruch a zwłaszcza taniec miały okazję nauczyć się paru tańców latynoamerykańskich takich jak: salsa, cha-cha, jive. Grupa 30 dzieci pod pilnym okiem instruktora Piotra Soi nabywało nowe umiejętności taneczne w sali gimnastycznej Szkoły Podstawowej nr 2. Dwa dni wyczerpującej zabawy na pewno przyniosły efekty.

ANIMACJA POKLATKOWA (02-03.02.2011r.)

Mali amatorzy fotografii mogli wzbogacić swoją wiedzę o pojęcie Animacji poklatkowej sprawdzając przy tym czym ona jest w praktyce. Dzieci pod dowództwem instruktorów zapoznały się z trudnym procesem animowania przedmiotów. Śledzeni przez obiektyw aparatu wprawiali w ruch martwe obiekty. Zwykły worek stawał się potworem pożerającym bezbronne zabawki pod osłoną nocy… Dzieci podczas warsztatów nie tylko miały okazję robić wspólnie zdjęcia, ale uczestniczyły również w żmudnym procesie tworzenia całości takiej animacji począwszy od konstrukcji scenariusza, fabuły, scenografii po reżyserię całego zjawiska, nadawaniu mu życia dzięki swojej ciężkiej pracy.


LEKSYKON STRACHÓW DOMOWYCH (04.02.2011r.)

Kontynuacja zajęć związanych ze strachem. Na tych zajęciach dzieci przekonały się, że żyjące wokół nich strachy są sympatyczne, pożyteczne, a nawet można się z nimi zaprzyjaźnić. Następnie nasze rozmowy dotyczyły psikusów, które sami sobie robimy i po czym poznajemy, że nie są złośliwe. Podczas prezentacji multimedialnej pt. „Leksykon strachów domowych” dzieci poznały najbardziej znane rodzaje straszaków mieszkających w naszych domach. Dla utrwalenia wiadomości uczestnicy zajęć rysowali najsympatyczniejszego według nich.  Wspólnie rozwiązywaliśmy rebusy. Po przerwie dzieci wymyślały nazwy dla strachów mieszkujących w naszej bibliotece np. Kurzołyk Skakacz, Mały Spryciarz, Książkowy Duch, Mól Książkowy, Przesuwacz Książek, Kurz Kurzasty, Duch Bibliotekowy, Helios1000Lat, Straszliwy Wieszak na Ubrania. Każdy duch został szczegółowo opisany i zilustrowany. (Na zakończenie film „Potwory i spółka”)

SPEKTAKL W TEATRZE LUBUSKIM " DŻA DŻU DŻA. Z życia dżdżownic." (04.02.2011r.)

Wspólnie przekonaliśmy się, że dżdżownice mają poczucie humoru, a ich kraina rzeczywiście może być rozśpiewana. Obejrzeliśmy świat z perspektywy kilkucentymetrowej dżdżownicy i odkryliśmy jak wielkie może okazać się pudełko zapałek. Udało nam się nawet stanąć na scenie pośród ogromnych elementów scenografii i dowiedzieć się czym zajmują się poszczególne osoby odpowiedzialne za powstanie i realizację spektaklu.

Tekst: K. Pawłowska, K. Górska.

 

        

 

      

 

     

 

wydrukuj
strzalka
strzalka
close
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Facebook